
Zobacz www projektu Usługi rozwojowe 4.0 Za pośrednictwem portalu złożysz wniosek o dofinansowanie
Na stronie www.uslugirozwojowe40.pl zapoznasz się z informacjami o projekcie, przeczytasz o rekrutacji, zasadach realizacji, poznasz najnowsze aktualności oraz odpowiedzi na zadawane najczęściej pytania. Znajduje się tam również rozbudowany dział kontakt.

Celem Beneficjenta jest refundacja następujących kosztów:
a) licencji uprawniających do stworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystania nowych technologii, w tym w zakresie form zdalnych oraz
b) usług szkoleniowych lub doradczych związanych bezpośrednio z wykorzystaniem licencji o ile potrzeba ich realizacji wynika z rzeczywistych potrzeb odbiorców wsparcia.
Informacje o projekcie
Projekt „Usługi rozwojowe 4.0 – wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii” jest współfinansowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Dzięki Projektowi, podmioty świadczące usługi rozwojowe w BUR otrzymają wsparcie w postaci refundacji kosztów zakupu licencji oraz zakupu usług szkoleniowych/doradczych dla podmiotów BUR i ich pracowników, w ramach których zostaną oni przygotowani do użytkowania zakupionej licencji. Potrzeba zakupu usług szkoleniowych lub doradczych związanych bezpośrednio z wykorzystaniem licencji musi wynikać z rzeczywistych potrzeb podmiotów BUR i ich pracowników. Dzięki otrzymanemu wsparciu podmioty BUR stworzą, rozwiną i wprowadzą do swojej oferty nowe formy usług rozwojowych lub wykorzystają nowe technologie, w tym w zakresie form zdalnych, co z kolei przyczyni się do poprawy jakości świadczonych usług w BUR.
Dostawca licencji (dalej: Dostawca), ani Wykonawca usług szkoleniowych lub doradczych (dalej: Wykonawca) nie może być powiązany z Odbiorcą wsparcia i Beneficjentem kapitałowo lub osobowo (bezpośrednio lub za pośrednictwem innych podmiotów). Przy czym przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się w szczególności:
a. udział w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b. posiadanie co najmniej 10% udziałów lub akcji,
c. pełnienie funkcji czł. organu nadzorczego, zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d. pozostawanie w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości, co do bezstronności w wyborze Dostawcy/Wykonawcy, w szczególności pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Spełnienie powyższego warunku będzie weryfikowane przez Beneficjenta, przy czym weryfikacja powinna się opierać na analizie danych pochodzących z wiarygodnych źródeł, np. publicznie dostępnych rejestrów, w szczególności: Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych. Beneficjent może także korzystać z ogólnie dostępnych serwisów on-line lub informacji udostępnianych przez wywiadownie gospodarcze.
Odbiorca wsparcia nie może być Dostawcą ani Wykonawcą dla pozostałych Odbiorców wsparcia w ramach całego naboru.
Etapy projektu 1. Informacja i promocja
Ze względu na zakres merytoryczny konkursu działania informacyjne i promocyjne w Projekcie będą kierowane do podmiotów świadczących usługi rozwojowe posiadające wpis do Bazy Usług Rozwojowych uprawniający do publikowania usług z możliwością ich dofinansowania ze środków publicznych.
Prowadzona jest oddzielna strona internetowa projektu pod adresem: http://www.uslugirozwojowe40.pl
2. Rekrutacja
Pod pojęciem rekrutacji należy rozumieć:
1) aktywne działania merytoryczne niezbędne do pozyskania Odbiorców wsparcia do projektu;
2) merytoryczną ocenę składanych przez nich dokumentów, w tym wniosku o udzielenie wsparcia;
3) weryfikację podmiotu pod kątem kwalifikowalności, w szczególności czy podmiot posiada wpis do Bazy Usług Rozwojowych uprawniający do publikowania usług z możliwością ich dofinansowania ze środków publicznych, formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, weryfikacji istnienia okoliczności i podstaw do wykluczenia z możliwości otrzymania środków Unii Europejskiej na podstawie prawodawstwa unijnego i krajowego wprowadzającego sankcje wobec podmiotów i osób, które w bezpośredni lub pośredni sposób wspierają działania wojenne Federacji Rosyjskiej lub są za nie odpowiedzialne;
4) weryfikację czy planowane do zakupu przez Odbiorcę wsparcia licencje oraz usługi szkoleniowe lub doradcze odpowiadają warunkom określonym w konkursie.
Rozpoczęcie procesu rekrutacji: 29.03.2024
Zakończenie procesu rekrutacji: 28.02.2026
Odbiorcy wsparcia zgłaszają się do udziału w projekcie za pośrednictwem systemu informatycznego prowadzonego przez Beneficjenta. System jest dostępny pod adresem http://www.system.uslugirozwojowe40.pl
W procesie rekrutacji zadaniem Beneficjent będzie:
1) sprawdzenie kwalifikowalności Odbiorcy wsparcia na podstawie dokumentów zgłoszeniowych przekazanych za pośrednictwem systemu informatycznego Beneficjenta, w tym sprawdzenie oświadczenia, że podmiot nie podlega wykluczeniu z możliwości otrzymania środków Unii Europejskiej na podstawie prawodawstwa unijnego i krajowego wprowadzającego sankcje wobec podmiotów i osób, które w bezpośredni lub pośredni sposób wspierają działania wojenne Federacji Rosyjskiej lub są za nie odpowiedzialne. Beneficjent ma obowiązek weryfikacji oświadczenia m. in. z polską „listą sankcyjną”;
2) sprawdzenie (na podstawie listy Odbiorców wsparcia oraz listy Dostawców i Wykonawców udostępnionej przez PARP) czy Odbiorca wsparcia nie występuje w roli Dostawcy lub Wykonawcy dla pozostałych odbiorców wsparcia w ramach całego naboru oraz czy planowany Dostawca/ Wykonawca nie jest Odbiorcą wsparcia (w ramach całego naboru);
3) zawarcie umowy z Odbiorcą wsparcia, który w celu przystąpienia do projektu będzie zobowiązany dostarczyć Beneficjentowi dokumenty niezbędne do:
a. udzielenia pomocy de minimis (odpowiedni formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis),
b. zawarcia z Odbiorcą wsparcia umowy o udzielenie wsparcia.
3. Realizacja wsparcia
W ramach projektu Odbiorca wsparcia może otrzymać wsparcie, które jest przeznaczone na refundację kosztów zakupu:
a. licencji uprawniających do stworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystania nowych technologii, w tym w zakresie form zdalnych oraz
b. usług szkoleniowych lub doradczych związanych bezpośrednio z wykorzystaniem licencji, o których mowa w pkt a), o ile potrzeba ich realizacji wynika z rzeczywistych potrzeb Odbiorców wsparcia zweryfikowanych przez Beneficjenta. Odbiorca wsparcia do udziału w usłudze szkoleniowej lub doradczej może delegować wyłącznie pracownika w rozumieniu art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2023 r. poz. 462).
Konkretny podmiot (Odbiorca wsparcia) może otrzymać wsparcie w ramach naboru jednokrotnie – co będzie weryfikowane przez Beneficjenta przed zawarciem umowy o udzielenie wsparcia na podstawie listy Odbiorców wsparcia udostępnionej przez PARP.
Odbiorca wsparcia biorąc udział w projekcie powinien skorzystać co najmniej ze wsparcia na zakup licencji. Odbiorca wsparcia będzie otrzymywać wsparcie w konkursie wyłącznie w formie pomocy de minimis.
Odbiorca wsparcia złoży Beneficjentowi dokumenty niezbędne do rozliczenia wsparcia. Będą to następujące dokumenty:
a. wniosek o dokonanie refundacji składany maksymalnie w ciągu 30 dni od daty zakupu licencji. W przypadku zakupu licencji wraz z dodatkową usługą szkolenia/ doradztwa wniosek składany jest maksymalnie 30 dni od daty ukończenia usługi szkoleniowej/ doradczej;
b. potwierdzające zakup licencji/ szkolenia/ doradztwa udokumentowane protokołem odbioru, dokumentem księgowym (z wyłączeniem noty księgowej) oraz protokołem wyboru dostawcy/wykonawcy (spójne z przeprowadzonym przez Odbiorcę wsparcia i zweryfikowanym przez Beneficjenta rozeznaniem rynku);
c. potwierdzające dokonanie płatności za zakupione usługi, licencje (potwierdzenie przelewu);
d. odbiorca wsparcia złoży oświadczenie, że nie otrzymał środków na zakup licencji z innych źródeł.
Wydatki powinny być dokonywane przez Odbiorcę wsparcia w sposób przejrzysty, racjonalny i efektywny, z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów.
Odbiorca wsparcia jest zobowiązany nabyć licencję/ szkolenie/ doradztwo w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od daty zawarcia umowy o udzielenie wsparcia po cenie wskazanej we wniosku o udzielenie wsparcia. W uzasadnionych przypadkach Beneficjent może wydłużyć wskazany termin na wniosek Odbiorcy wsparcia.
Jeżeli koszt licencji/ szkolenia/ doradztwa wzrośnie w stosunku do poziomu określonego we wniosku o udzielenie wsparcia, za pokrycie różnicy odpowiada Odbiorca wsparcia.
Zadania Beneficjenta:
- Beneficjent zweryfikuje czy planowane do zakupu licencje spełniają warunki określone dla naboru, tzn. czy uprawniają do stworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystania nowych technologii, w tym w zakresie form zdalnych.
- Beneficjent zweryfikuje także czy planowany zakup usługi szkoleniowej lub doradczej jest związany bezpośrednio z wykorzystaniem licencji oraz czy potrzeba ich realizacji wynika z rzeczywistych potrzeb Odbiorców wsparcia.
- Beneficjent zweryfikuje w jaki sposób zostało przeprowadzone rozeznanie rynku przez Odbiorcę wsparcia w stosunku do kosztów wykazanych we wniosku o udzielenie wsparcia.
Weryfikacja, o której mowa w pkt 1 – 3 odbywać się będzie na podstawie wniosku o udzielenie wsparcia. Przez weryfikację wniosku rozumie się proces oceny wniosku zakończony pozytywną lub negatywną decyzją o udzieleniu wsparcia. Weryfikacji dokonuje jedna osoba.
Weryfikacja będzie prowadzona przez osoby zatrudnione przez Beneficjenta, tj.:
- Ekspert ds. oceny w obszarze tradycyjnych usług rozwojowych.
- Ekspert ds. oceny w obszarze zdalnych usług rozwojowych.
- Ekspert ds. oceny w obszarze usług rozwojowych wykorzystujących technologie immersyjne.
Beneficjent przed dokonaniem refundacji będzie weryfikować sposób dokonania zakupów licencji/szkoleń/doradztwa przez Odbiorców wsparcia biorących udział w projekcie. W szczególności weryfikacji podlegać będzie wybór Dostawcy/ Wykonawcy w oparciu o porównanie co najmniej 3 ofert, dokumentację procesu wyboru, kryteria wyboru Dostawcy/ Wykonawcy, certyfikaty ukończenia/ listy obecności czy inne potwierdzenia wykonania usługi (w przypadku szkoleń lub doradztwa). W przypadku doradztwa Beneficjent ma prawo weryfikacji jego dodatkowych (specyficznych) produktów.
Refundacji w ramach projektu podlega zakup licencji dokonany przez odbiorcę wsparcia nie wcześniej niż po podpisaniu umowy wsparcia z beneficjentem i ich finansowanie przez okres nie dłuższy niż 24 miesiące.
Beneficjent zbiera dane osobowe uczestników projektu oraz Odbiorców wsparcia i wprowadza je do CST2021 (Centralny system teleinformatyczny) zgodnie z zasadami określonymi w umowie o dofinansowanie projektu. Jako uczestnika projektu należy rozumieć uczestnika usług szkoleniowych lub doradczych.
Słownik Baza Usług Rozwojowych
Internetowy rejestr usług rozwojowych prowadzony w formie systemu teleinformatycznego przez administratora bazy. Baza w szczególności umożliwia prowadzenie, na podstawie art. 6aa ust. 1 ustawy o PARP rejestru podmiotów (Odbiorców / dostawców usług) zapewniających należyte świadczenie usług rozwojowych, współfinansowanych ze środków publicznych. Szczegółowe zasady funkcjonowania bazy określa rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 29 sierpnia 2017 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 1678). Baza skierowana jest do instytucji/przedsiębiorców, ich pracowników oraz pozostałych osób fizycznych. Baza realizuje w szczególności obsługę następujących procesów:
a) publikację ofert usług rozwojowych świadczonych przez Dostawców usług wpisanych do bazy,
b) dokonywanie zapisów na poszczególne usługi rozwojowe przez użytkowników (bez możliwości realizacji płatności z poziomu bazy),
c) zamieszczanie ogłoszeń o zapotrzebowaniu na usługi rozwojowe,
d) dokonywanie oceny usług rozwojowych zgodnie z Systemem Oceny Usług Rozwojowych,
e) zapoznanie się z wynikiem ocen usług rozwojowych dokonanych przez innych użytkowników usług;
Nowe formy usług rozwojowych
Formy usług, których nie posiadał w swojej ofercie podmiot świadczący usługi rozwojowe posiadający wpis do BUR, uprawniający do publikowania usług z możliwością ich dofinansowania ze środków publicznych, do dnia wystąpienia do Beneficjenta z wnioskiem o udzielenie wsparcia;
Podmioty świadczące usługi w Bazie Usług Rozwojowych
(Odbiorcy / podmioty BUR – w dokumentacji zamiennie z „odbiorcy wsparcia”) – podmioty świadczące usługi rozwojowe posiadające wpis do Bazy Usług Rozwojowych uprawniający do publikowania usług z możliwością ich dofinansowania ze środków publicznych, w rozumieniu rejestru, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 8 ustawy o PARP;
Pracownik
Przez pracownika należy rozumieć:
1) pracownika w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1510, z późn. zm.);
2) pracownika tymczasowego w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 9 lipca 2003 r. o zatrudnianiu pracowników tymczasowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1563);
3) osobę wykonującą pracę na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia lub innej umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zlecenia albo umowy o dzieło, jeżeli umowę taką zawarła z pracodawcą, z którym pozostaje w stosunku pracy, lub jeżeli w ramach takiej umowy wykonuje pracę na rzecz pracodawcy, z którym pozostaje w stosunku pracy;
4) właściciela pełniącego funkcje kierownicze;
5) wspólnika w tym partnera prowadzącego regularną działalność w przedsiębiorstwie i czerpiącego z niego korzyści finansowe.
Uczestnik projektu
Uczestnikiem projektu jest osoba fizyczna, bez względu na wiek, bezpośrednio korzystająca z interwencji EFS+. Osoby korzystające bezpośrednio ze wsparcia EFS+ to osoby, które ta interwencja ma na celu wesprzeć. Jako uczestników wykazuje się wyłącznie te osoby, które można zidentyfikować i uzyskać od nich dane niezbędne do określenia między innymi wspólnych wskaźników produktu (dotyczących co najmniej płci, statusu na rynku pracy, wieku, wykształcenia) i dla których planowane jest poniesienie określonego wydatku. Osób niekorzystających z bezpośredniego wsparcia nie należy wykazywać jako uczestników. Osoby korzystające z bezpośredniego wsparcia w projektach dofinansowanych w ramach naboru to pracownicy podmiotów BUR biorący udział w usłudze szkoleniowej lub doradczej bezpośrednio powiązanej z zakupem licencji przez podmiot BUR;
Usługa szkoleniowa lub doradcza
Usługa o charakterze szkoleniowym lub doradczym bezpośrednio związana z zakupem licencji, wspierająca podmiot BUR w zakresie użytkowania zakupionej w ramach otrzymanego wsparcia licencji;
Zakup licencji
Zakup wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa § 10 ust. 1 pkt 5 Rozporządzenia. Licencja powinna pozwalać na stworzenie, rozwój i sprzedaż nowych form usług rozwojowych lub wykorzystania nowych technologii, w tym w zakresie form zdalnych. Wsparcie udzielane w projekcie może dotyczyć wyłącznie tych licencji, które zostały wykorzystane w obrocie gospodarczym do dostarczenia co najmniej 5 komercyjnych usług łącznie dla 50 uczestników w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wystąpienia przez odbiorcę wsparcia z wnioskiem o jego udzielenie. Kryterium ma na celu zapewnienie wysokiej jakości udzielanego wsparcia poprzez ograniczenie możliwości refundacji kosztów zakupu przez odbiorcę wsparcia wyłącznie do tych licencji, które zostały wykorzystane do świadczenia usług poddanych mechanizmom weryfikacji rynkowej.
Wartością dodaną będzie włączenie do oferty nowej usługi lub nowych form usługi rozwojowej dzięki otrzymanemu wsparciu.
Wartość projektu: 12.500.000,00 zł
Wysokość dofinansowania z Funduszy Europejskich: 10.397.278,72 zł
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Więcej informacji
Lider konsorcjum
Park Technologiczny Interior
Daria Martoś
d.martos@parkinterior.pl
gsm 734 150 848
tel. +48 68 411 44 00